Search This Blog

Followers

Wednesday, July 21, 2010

akibat stress mlampau



arini aku nak true story abaout my housemate(ye...aku ada sorg je haousemate k)
mlm hari selasa dia mgadu kat aku kata dia sakit perut smpai myucuk2...sgt sakit
aku ingat dia sakit perut biasa mcm aku selalu aku kena sebab tak mkn..
so aku suruh dia letak minyak angin n sleep
pagi rabu waktu siap2 nak gi keja dia bangun dan bagitau aku dia tak mampu nak gi keja sebab kesakitan tu smpai ke kepala dah
dah.....aku dah runsing....
dia kata dia akan ok n akan gi klinik kat bwh umah aku je(klinik swasta)
so aku terus gi keja la....
ptg kat opis aku call dia dah mkn ke lum?dah gi klinik ke?
dia kata kat klinik....tgu nak masuk....
so aku sabar je tgu apa berita sakitnya tu
rupanya doctor tu ckp dia terlampau stress sebab tu sakit perut n kepala
sampai ganggu putaran haid dia
sampai kena cek mak bagai utk sure dia tak kena pyakit lain....
dan plg aku nak tergelak sakan BILL KLINIK TU RM80
gila beb di saat tul2 ujung bulan nasib baik arini gaji kalu tak gi keja naik bas nadi lah.....eheheheheh....
the moral of story is....korg jgn la stress2 sgt dgn hal dunia ni.masalah dtg dan pergi tanpa henti....korg pk sakan pun masalah tu akan dtg jugak...as human kita tak akan terlepas dr masalah.kalu korg tak ada masalah tu bermakna korg yg bermasalah heheeheh....so aku ambik kisah housemate aku ni dr sudut positif jugak lah..munasabah diri aku sendiri.apa2 pun aku mesti gelak sakan dia kena rm80 sebab stress merepek tu heheheehh

No comments:

Post a Comment