Search This Blog

Followers

Sunday, April 15, 2012

travel 2012: bukit malawati,kuala selangor

baru nak gerak kuar putrajaya


cuti hari jadi jadi agong tahun ni jatuh pada hari rabu....alah...awat tak jatuh hari jumaat kalu tak leh kaki mlangkah lebih jauh....(badget byk duit kat bank xtau nak wat apa) walaupun cuti shari je tapi dgn kebijakkan aku mrangka plan yg mampu mbuang masa dan pasti nya duit sbb kena isi myk keta,kami bertiga sepakat ke kuala selangor?motif?tak ada motif pun cuma hanya ingin mjayakan misi "memcari damai dihati' badget kat putrajaya dah tak damai la tu....cis...
apa2 pun misi ni berjaya di laksanakan dgn kepuasan yang tinggi.
dgn bangun pagi yg agak lewat dan bermalasan2 di atas katil yg lama dan perasaan syg tinggalkan tilam yg empuk membuat perjalanan bermula lambat..sbelum tu kami dah setuju nak gerak seawal kul 9 pg tp disebabkan semua malas nak bangun dan bsiap awal kami hanya mampu bertolak dari putrajaya ke bukit malawati seawal 11am setelah mai dan shikin dtg ke rumah aku mbedal nasi goreng sepinggan dua.tak kisah la janji kami bertolak dgn semua memakai baju rasmi iaitu baju kurung!

lunch mkn pizza mcm bertahun xjumpa pizza kat alamanda jek


sepanjang jalan ke bukit malawati si baby black aku di pandu oleh kak mai.aku?aku malas dan penat so aku sukarela duk kat belakang sambil tgk alam yg indah ciptaan tuhan.rupanya perasaan duk kat belakang ni sgt lah indah.dah rasa mcm bos je....pehhh...lain kali aku nak hire drive lah gini....boleh?
sampai je di pekan kuala selangor,perut dah berdangdut mintak isi...pusing2 pekan tu cari kedai mkn.disebab kan kami tak biasa so kami pilih nak makan pizza hut jek...boleh gitu?
skali lagi muka semua org mcm darat sgt tak pernah mkn pizza sedangkan kat alamanda pun ada je...cisss utk kali ke dua...:-)

berjalan tgh panas dgn baju kurung....ayu...!


perut dah kenyang kami pun bergerak ke kaki bukit malawati....jenuh aku duk habaq kat diorg yg ada keretapi yg akan bwk kami ke atas bukit.tp malangnya info aku di ketawakan....apa la deme ni...aku seyes kot....hahahaha....
pada mulanya aku ingat hari tu org yg akan ke atas bukit malawati tak ramai la.skali kami nak nak cari parking keta pun tak hadooo....terpaksa la parking jauh sikit dr pondok tiket utk naik keretapi tu....berjalan di tgh panas dgn baju kurung tu terasa sgt ayu lah pulak....hihihihi
harga tambang utk ke atas bukit malawati hanya rm3.00 saja.dan rm5.00 utk sekali masuk ke kolam ikan air tawar.kami hanya ambik yg biasa saja sbb kurg berminat nak tgk ikan2 ni....dgn cuaca yg panas sekitar kul 2pm nak tgk ikan pun tak ada selera...

mercu tanda kuala selangor

saat keretapi bergerak....pacu laju2....


keretapi kami penuh dgn org baik muda dan tua...semua excited.ada apakah di atas bukit malawati itu?

bersambung next entry.......:-)

2 comments:

  1. awt korang pakai baju kurung??... siyesss ayu kau jah... hhehehehehe

    ReplyDelete
  2. ada misi sbb tu pakai baju kurung.....sila tgu next entry utk tahu..:-p

    ReplyDelete