Search This Blog

Followers

Thursday, July 28, 2011

Day 1 — Your favorite song


Hidup Adalah Perjuangan - Dewa

kemenangan hari ini
bukanlah berarti kemenangan esok hari
kegagalan hari ini
bukanlah berarti kegagalan esok hari

tak ada yang jatuh cari langit dengan cuma2
semua usaha dan doa

kebenaran hari ini
bukanlah berarti
kebenaran saat nanti
kebenaran bukanlah kenyataa
hidup adalah perjuangan

tanpa henti2
udah kau menangisi hari kemarin

hidup adalah perjuangan
bukanlah arah dan tujuan
hidup adalah perjuangan


Day 1 — Your favorite song

saya sgt suka dgn lagu dari kumpulan dewa ni

bila saya down,sedih atau putus asa dlm kehidupan saya

saya akan pasang lagu ni dan dengar berulang2

liriknya sgt realitik

kena dgn kehidupan saya as hamba allah

hidup adalah perjuangan tanpa henti2

bangun je dari tidur kita kena bersedia utk menempuhi cabaran utk hari itu

sy juga slalu jadikan lagu ni lagu semangat saya dlm menghabiskan study saya

kdg2 rasa give up,down bila usaha yg sy letakkan tak bwk apa2 pulangan yg mbanggakan saya

bak kata lirik 'tak ada yg jatuh dari langit dgn cuma2,semua usaha dan doa'

so saya tahu bila saya gagal bermakna saya tak cukup berusaha.

lagu ni dah jd lagu favorite saya since sy buat diploma lagi

lama kan :-))



No comments:

Post a Comment