Search This Blog

Followers

Monday, November 1, 2010

catatan utk diri sendiri(emosi down)


AMARAN:CATATAN ini lebih pada diri sendiri.kalu korg pas baca dan mengalami muntah hijau dan loya2 serta pening sila bertanggungjwap pada diri sendiri

kali ni entry aku lebih pada catatan aku ja.
tidak utk catatan sesiapa,kalu korg nak komen sgtlah di alu2kan
tinggal 4hari ja lagi sebelum aku hadap 1st paper utk exam sem ni
tp aku rasa apa yg aku baca lum lekat kat kpl otak aku ni
rasa mcm tak sedia tp hati aku tak sabar nak abis kan cepat2
rasa tak tertanggung dah derita mgadap buku ni
hahahaha...
sebenarnya bukan itu masalahnya
masalahnya berpunca dari hati
hati yg tak tenang tidak dpt mjana permikiran yg kreatif
hati yg gundah mbuahkan rasa tidak senang
dan itu yg aku rasa skrg
kadang2 aku sedih
kadang2 aku ok
kadang2 aku rasa nak lari jauh2 dr semua org
ngis dan terus ngis
agar org lain tak npak kelemahan aku
lemah menahan emosi
aku pernah baca 1buku
dlm buku tu kata 'hati itu mmg ada dlm tubuh kita tp bukan kita yg mengawalnya'
dan skrg baru aku pcaya
hati aku bukan aku yg dpt kwalnya
semuanya ALLAH S.W.T
aku sedaya melupakan apa yg berlaku
aku cuba redhakan apa yg di takdirkanNYA
tapi makin aku cuba makin kuat perasan tu mengecam jiwa
makin aku keliru
dan ....aku tewas dlm mainan perasan aku sendiri
maybe bagi org lain masalah ni sgt kecil
tp bagi aku manusia yg naif ni
aku agak struggle utk atasi masalah ni
aku hargai perasan yg DIA kurniakan utk aku ni
tp bila DIA menguji skali lagi begini
aku tak cukup kuat
walaupun aku cuba berlagak biasa
adakah aku tidak cukup baik utk siapa2?
atau aku sememangnya tak layak utk sapa2?
kalu itu takdirnya,matikan perasan ini dari terus aku hanyut.
aku puas berdoa
mohon padaNYA moga perasan ini tidak pergi lebih mdalam
kerana ku tahu dia bukan utk aku
tp knp makin aku bdoa
makin kuat perasan tu menusuk dlm dada?
adakah doa aku tidak ikhlas?
atau belum cukup berdoakah aku?
harusbagaimana lagi yg patut aku lakukan?
jauhkan diri?
aku dah cuba...tp...
bila aku mjauh dia mula mcari
bila aku mcari dia mula mjauh
bagaimana?
aku dah lakukan apa yg patut aku lakukan
dan aku dah cuba rela dan redha lepaskan
tp kenapa ada lagi perasan itu?
adakah itu bermaksud aku tidak sepenuh hati redha?
atau haruskah aku berterus terang saja padanya
bahawa aku sgt syg padanya?
walaupun aku tahu dia sudeh berpunya?
harus bgitukah baru aku akan tenang?
buntunya.....!!




No comments:

Post a Comment