Search This Blog

Followers

Tuesday, April 30, 2013

Travel 2013: langkawi (part 1)

dlm toilet  kat airport langkawi muka happy sbb 'selamat' sampai

finally aku dapat gak cari masa nak citer pasal trip aku yg sungguh2 low cost ni....
act aku segan gak sbb trip yg bakal aku citer ni akan myebabkan korg gelakkan aku....sbb errrr sbb aku tak ada duit pun nak gi trip kali ni
aku join trip kali ni pun sbb kesian kawan aku yg kangen banget sama langkawi.ikut aku mmg aku duk umah je lah..
ok lah aku citer dari mula....kwn aku hayati ni dah lama mengajak aku ke langkawi tp slalu je aku cuba pospone sbb date yg tak sesuai dan aku yg hampir kelemasan tiap kali tgk online banking  aku....sadis...:-(
tp entah mcmana satu pagi hayati bbm aku habaq kata firefly ada wat sale.return ke langkawi hanya rm80 sajok dgn free luggage 20kg!
eh mmg naik firefly dpt free luggage pon...so xpayah nak buat tkejut sangat lah..memula aku xmau sbb bila aku cek date tgk sbulan selepas balik dari medan...celah mana den nak cekau duit ni..
almaklum lah langkawi beb....serba serbi duit kat pulau tu. tp atas pujuk rayu cair gak aku....

disebabkan aku mmg malas di tambah busy kat opis aku mmg tak mau ambik tahu langsung pasal itenary langkawi.lagipun hayati ni dah pernah bekerja kat langkawi lama.so aku pcaya dekat dia dlm susun atur jadual ni...sampaikan waktu flite pun aku tak ambik tau...dari situ bmulalah ceritanya.....drama will be start...

aku bertolak dari putrajaya ke shah alam selepas zohor around kul2 gitu lah....so sampai shah alam dalam kul2.30 lebih krg lah...park keta kat umah hayati  sbb adik dia yg akan hantar kami.
masa kat umah hayati ni baru bagitau yg flite kami kul 4.35.... di ulang ya kul 4.35....
masa kami turun nak bertolak ke airport tu dah dlm kul4ptg....then tpaksa menanti kwn kepada adik hayati sampai dari uitm sbb nak jumpa....adoi...masa ni kami berdua dah runsing sbb takut tak sempat ke airport...
asyik belek jam ja masa ni.....finally kwn adik hayati sampai dan kami laju2 ke airport.
masa kami sampai ni baru kul4.15ptg...so kira awal lagi lah kan sbb gate firefly akan close 10minit sebelum fly...so byk waktu lagi....aku siap pi atm kuarkan duit lu....jln slow, cek beg slow...semua serba serbi slow....skali kami jejak ja kaki kat balai belepas nama kami di announ for LAST CALL!!!
oh man....cuak muka kami sambil tgk jam baru 4.25ptg...
org kat situ senyum ja tgk kami...
panjat tangga flite semua org tgk kami kelam kabut masukkan beg.
dan kami tertanya2 kenapa awal sgt berlepas...
dapat ja duduk terus buka balik tiket then cek waktu
oh man!!!! 4.25ptg waktu fly...
tepuk dahi kuat2 sambil tarik nafas lega....
nasib leh naik lagi,kalu airasia selamat tinggal jawapnya...
ngis blagu dangdut kat gate pun haram pak tony nak buka kan....
so aku nak say thank kat firefly sbb sguh baik hati utk kami bdua....:-)

perjalanan ke langkawi ambik masa 1.05minit...psawat kecik so xleh laju2 kan tbalik lak....muhahahaha
sampai di airport langkawi kami di jemput oleh suami kakak angkat hayati...
sementara nak tgu abg dtg kami bjalan lu kat airport lu
aku rasa last aku ke langkawi masa hari pi dgn bdk2 batch aku tahun 2007
so aku dpt lihat lah byknya perubahan kat airport langkawi ni...

airport langkawi 2013

utk trip kali ni kami tak booking hotel pun...nama pun trip budget kan harus lah menumpang kasih kat kak angkat sajok...so sbb hayati dah pernah tinggal kat langkawi lama so kali ni kami tumpang saja kat umah kakak angkat nya...rumah kak su tak jauh pun dari pantai chenang.
sampai ja dirumah kami tak tunggu lama. terus mandi dan solat. siap2 ke pantai chenang sbb nak jumpa tuan rumah lu. kak su ni buka kedai pakaian kat pantai chenang.
ok...utk transport kami pada hari pertama di langkawi adalah MOTOR ya....
:-)

dan cerita di sbalik kisah motor ni bila kami kena tahan dengan polis kat dalam sekatan jalan kat pantai chenang. masa pi xkena lak,masa nak balik ke airport utk makan laksa sambil menikmati matahari terbernam kena lah pulak....tp apa ada hal sbb mmg ada lesen pun.....heheheheh

di tepi airport langkawi....osem!

supeb

perahu di satu petang di tepi pantai.....

KBQ1112 tu lah motor yg aku guna....hahhahaa

ini lah kedai nya....kedai 2lori heheheh

sebab ramai cakap laksa kat airport langkawi ni supeb gila so kami pun tanya lah kat kak su  kedai mana yg paling sedap.
so dari pendapat pduduk local kedai yg mpunyai dua lori adalah yg paling terbaik...then kami pun pi lah dgn semangatnya....dan aku leh ckp mmg terbaik gila laksa dia. org tempatan tak mkn sgt yg laksa power tu katanya dah kurg sedap...aku xlak pi mcuba.  kisahnya kedah 2lori ni adalah bermadu sebenarnya....sumber ni di citerkan oleh penduduk tempatan lah jugak....bagus noi bmadu leh berniaga skali.....untunglah laki dia....:-)
kalu korg melepak kat sini petang2 korg leh tgk matahari terbernam yg agak osem jugak selain dari pantai chenang...di tambah leh tgk flite turun....tu yg best.....
abis ja matahari mghilang kami pun balik ke pantai chenang....
muka huduh sbb pakai helmet....citttt

sedap sampai xpandang kiri kanan

rojak tersedap!

pantai chenang di waktu malam

byk pakej leh korg usha tgk

baju bajan pun byk

utk kekawan opis maybe???

tambah collection pun ok jugak ni
 lepas lepak sekejap kat kedai su kami pun mronda lah sekitar pantai chenang.
pantai chenang dah byk berubah berbanding 5thn lalu
skali imbas dah mcm kat krabi je kat pantai aonang je suasana dia....happing wei...
tak byk aktiviti kami buat just pusing2 kedai kat situ
dan berhenti makan burger kat tepi jalan...
kalu waktu malam kat sini ada byk gerai lori di buka di tepi jalan....
so dun worry pasal makan k.....harga pun boleh tahan lagi
 pas pusing2 kami pun balik ke rumah sbb dah agak lewat di tambah aku ni rabun malam
so tak leh bwk motor kalu jalan tlampau gelap sgt....so balik awal n tidur sajalah sementara nak tunggu esoknya aktiviti...

ni normal kat mana2 pantai hehehehe

chenang mall....br lagi kot dulu mai tak ada lagi

gerai burger....ok lah harga

1. entri yg best. blogwalking cari info nk p langkawi hujung bulan ni. thanks for sharing!~