Search This Blog

Followers

Wednesday, June 13, 2012

aktiviti melawat kilang yakult,seremban 2

bas menunggu dgn tabah....:-p

disebabkan entry ni aku postpone entry yg spatutnya aku tulis 'pjalanan ke utara'
sbb aku rasa mcm syok lak nak share citer pasal 'melawat kilang yakult' ni
aku terpilih utk melawat kilang yakult kat seremban 2 ni anjuran puspanita opis aku
setiap unit hantar wakil 2org je kot.dan aku rasa agak bertuah sbb terpilih....ahaks..
so seawal pg kul7.30 pg aku dah terpacak kat opis sedangkan waktu masuk opis aku kul8.00pg.sebabnya aku nak gi mkn pagi dulu.aku ni bab breakfast mmg keutamaan kot. tak lunch xpa janji breakfast aku ambik.tak tau lah knp maybe sbb aku ni ada gastrik so mkn kena jaga sikit....(cittt sgt kan)
pas mkn bagai kami berkumpul kat bwh dlm kul8.45pg dan bertolak dgn bas IPN tepat jam 9.00pg...wow....ontime beb(mau xontime sbb ramai bos yg follow wei)


sesi ambik gambar sbaik tiba....

wah.....gelak besar semua termasuk aku....errrrmmm

aku dan mai di pintu masuk kilang yakult :-)

sampai je kat kilang yakult dlm kul10.30 pg(sempat aku dgn mai lena dlm bas dulu seraound dua).masuk je bangunan kilang kami bgambar ramai2 dulu as bukti kami dah sampai kat kilang yakult ni....biasa lah kan rombongan mmg camgini kan?kan?
kami di sambut oleh mamat cina(sumpah aku lupa nama dia ehhh bkn lupa aku mmg xdgr nama dia apa pun)
dgn baik skali....walaupun bahasa melayu yg dia guna agak terabur tp itulah bahan kami gelak...


kosmatik pun ada

product lain pu ada tau...byk

tgh dgr penerangan dgn kusyuk nya


yakult di seluruh dunia
 kami di bawa ke papan pameran utk melihat product keluaran yakult.yakult adalah product keluaran jepun (awat ayat aku skima gila ni)
baru lah aku tau rupanya yakult bkn hanya kuarkan air je tp mcm2 mcm kosmatik,kopi dan lain2 lah....tapi semua product tu hanya terdapat di jepun je.so kalu korg gi jepun sila lah cari....untuk product air yakult ni terdapat di 32 buah negara.ohhh....sgt mluasnya...
lepas tu kami di bawa masuk ke kilang pemprosesan.tp masa dlm kilang ni tidak dibenarkan mgambil sbrg gambar.so mmg xada gambar lah.....apa yg aku nampak spanjang tgk kilang diorg adalah tahap kebersihan mereka sgt SUPER!lantai sgt bkilat silap haribulan leh wat cermin kot.dan yg buat aku kagum adalah teknologi yg di gunakan.walaupun hanya 1 line yg digunakan tp mampu menghasilkan sbyk 322,000 botol dlm masa sehari...wow....hebak!
abis pusing2 dalam kilang kami di bawa masuk ke bilik penerangan.kat sini kami di terangkan oleh kak manis (lagi skali aku hilang ingatan nama dia) tentang yakult dan kebaikan nya....sementara kami di tontonkan dgn video kami di hidangkan dgn sbotol yakult.eh awat bg 1botol je....bg lah sorg sekatun kan...br masyuk....heheeheheh...

tgh diberi penerangan pasal yakult :-)


dah mcm duk dlm kelas je

happy semacam je ni....

my big bos

acara membeli yakult bwk balik bg jiran2

abis sesi penerangan kami di benarkan membeli yakult di tingkat bawah bangunan....harga yg di tawarkan xlah jauh beza sgt dgn pasaran tp yg penting fresh dr kilang hokey....!
abis aktiviti membeli kami bertolak balik putrajaya dan sampai tepat kul1.00tgh hari...
hoyeeee....aktiviti mlawat kilang yg singkat tp bernilai...

p/s- semua pic adalah sumbangan ihsan dr EN MEGAT from unit ks...tq megat :-)

No comments:

Post a Comment