Search This Blog

Followers

Monday, October 24, 2011

harga sebuah kejayaan

org selalu ckp "bestnya ko smbg study....xlama lagi leh la jd pgawai'
ok...amin...masin mulut korg mana tau jd kenyataan kan
tp tahukah korg betapa byknya pengorbanan yg aku kena hadapi
berapa byg air mata dan perasaan sedih aku
yg aku kena abaikan demi semua impian
berat hati aku
kesedihan aku yg aku tanggung sendirian
dan aku sangat bsyukur sbb ada sebuah family yg sgt2 memahami

semalam: kul 7.30 pagi-23/10/2011(ahad)
saat kwn2 yg lain masih tidur
aku dan kwn tgopoh gapah bsiap ke kelas
dlm gelak ketawa semangat ke kelas aku terima sms dari kakak di kpg
"mak ngah meningal pagi td....al fatihah'
sms yg ringkas dan straight foword
tiada kata mohon aku balik ke kpg
tiada kata pujuk hati aku dari terus sedih
aku baca....aku terdiam
aku pandang kwn aku dua org yg dah bsiap tgu di muka pintu
aggghhh.....camna ni
aku ada 3test n presentation arini
kalu aku balik kpg,agak2 lecture leh cauting ke dgn aku
kalu aku balik sempat ke sampai sbelum jenazah di kebumikan...
semuanya mohon aku buat keputusan segera
aku kesat air mata yg menitis di pipi
aku galas beg yg berisi buku
dan.....
'jom kita gi kelas wei'

dan itulah pengorbanan aku demi sebuah kejayaan dan impian
harap semua pergorbanan yg aku lakukan
berbaloi utk aku dan family
semoga arwah mak ngah tenang di sana
al-fatihah


No comments:

Post a Comment