Search This Blog

Followers

Wednesday, May 23, 2012

airasia dan kisah free seat nya


lamanya rasa tak update entry kat blog kesayangan ni....idea byk tp kekangan masa buat aku hanya mampu mbaca blog rakan2 je....ok lah tu kan....
nak mrepek pasal airasia wat promo pasal free seats aritu...mula2 depa buat tu aku xlah excited atau terfikir nak kemana2 lg sbb duit pun tak brp nak hado sgt kan.....tp biasa lah kaki berjalan ni slalu saja buat aku bfikir tempat2 yg menarik dgn kos yg rendah....dgn kepakaran tahap amatur aku pun mgajak lah kwn aku si ita ni pi sabah-kk...almaklum lah aku xpernah sampai pun...dgn sepantas kilat si ita pun setuju dan kami mlancarkan kempen ke kk-sabah dgn rancaknya.target nak gi berempat sajo.abis puas bkempen dpt lah mcukupkan kouta kami....aku,ita,mila dan shikin. masalahnya nak tempah tiket pulak jd isu.aku yg asyik busy dgn sukan perbendaharaan tak pernah ada masa nak booking tiket lalu tugas berat ni di galas oleh si ita.tp dgn pelbagai halangan dan beban keja yg menimbun memaksa  di postpone aktivite mbooking tiket ni sampai lah pada malam 16 hb tu.......oh sgt sedih bila semua tiket dah jd mahal....hati aku frust bkecai jd debu.sbb aku dah sgt berangan nak jejalan kat kundasang lah,nak mkn jelly kelapa yg dgr kata sgt awesome tu...tp......apo leh buat tak ada rezeki kan....
esok tu bangun pagi hati masih frust pikir tiket dah abis...dtg je keja aku on pc buka terus website airasia lg....usha lg mana tempat yg ok.kekecewaan harus di ubati! itu janji aku hahahaha....
skali aku jumpa tiket ke jogja indonesia pun agak menarik hati aku....lantas terus aku kabar kan pada geng2 aku....sambil blatih koir utk sukan pbendaharaan pbincangan terus di utarakan.kata spakat terus di capai.jogja harus di jelajahi. abis je latihan koir aku blari2 tak berapa nak anak sgt ke meja aku....nak booking laju2.....namun skali lagi tuhan mguji kesabaran aku.....uwawawaawa tiket yg available murah tu hanya tinggal 1seat je....citttt.......hati luka kembali....oh bagaimana ni
aku main klik2 je...try n error sajo....MEDAN RETURN RM62!!!! wow.....'woi kita gi medan wei harga murag rm62 je tp medan ada apa?tasik toba ja kan'
tak kisah lah ada apa yg penting booking dulu nanti kita cari.....itu kata semua geng2 aku lalu aku pun mbooking laju2 utk 4org...tp kali ni geng aku ke medan dah btukar org....yg akan join ke medan nanti adalah aku,mai, ita dan kak maz.....so korg plan ke mana??

p/s: pengajaran yg aku dpt dari kejadian2 di atas ialah
1) keja jgn bertangguh.cari masa utk settlekan lebih awal tambah2 kalu tau benda tu ramai yg cari
2) kdg2 ada sebab knp ALLAH tak izinkan kita buat sesuatu,maybe gantinya lebih baik utk kita

:-)


lake toba tunggu aku januari nanti ya:-)

No comments:

Post a Comment