Search This Blog

Followers

Thursday, May 19, 2011

secebis kata utk yg myokong diri ini

as salam semua..
saya tau agak lama blog ni terabai kan?
mcm dah bersawang dah..ramai yg tanya samada sy masih mgunakan blog ni
atau sudeh berpindah ke blog baru
(ehem ehem ehem)
sy masih setia dan syg sama ini blog lor
byk kisah hidup sy tercatat kat dlm ni
cuma lately ni sy agak bz dgn pelbagai hal
dgn exam,masalah peribadi,bz dgn keja yg tak pernah abis
so agak tak sempat nak luangkan masa nak coret apa2 kat sini
byk yg sy nak tulis kat sini
mluahkan rasa hati yg terbuku
perasan yg tak terluah
emosi yg tertahan
serta kesedihan yg mjadi penaman hidup sy kebelakangan ni
tp kekangan masa buat sy mbatalkan niat tu semua
(peh skima lak aku ni...ok2 tak salah kan jd skima skali skala)
insyallah pasni hidup kembali teratur
sy akan kembali menulis
kisah hidup yg tak berapa nak best mcm org lain
but i love myself so much
sy janji akan jd manusia yg lebih matang
lebih tabah
lebih cekal
dan tak kan sekali mbenarkan org lain m'down'kan sy
utk sekian kali nya
cukup apa yg sy lalui 3minggu kebelakangan ni
cukup air mata yg yg sy tumpahkan
utk benda yg nonsense!!!

owh...benda tu bkan nonsense tp sgt bguna
cuma tak bguna utk bsedih terlalu lama
utk benda yg bukan milik kita
'sometime bila kita rasa sesuatu itu adalah yg terbaik utk kita
sebenarnya bukan lah yg terbaik,dan sesuatu yg buruk bagi kita maybe adalah yg terbaik utk kita'
sy belajar melihat alam ciptaan tuhan ni dgn lebih luas
belajar jadi manusia yg cekal dan tabah
sy jatuh tersungkur
tp dari situ sy dpt lihat tgn2 yg penuh kasih syg menarik sy
naik ke atas balik
tgn2 yg tak henti2 menampung sy,mlonjak naik semangat sy
tgn2 yg yg setia memegang tgn sy
memimpin sy agar kembali berjalan seperti dulu
kembali tersenyum manis seperti dulu

ya ALLAH,besarnya hikmah MU
Andai aku tak di duga sebegini hebat
aku xkan pernah tahu begitu ramai yg myayangi aku
setulus hati,seikhlas hati
dan sbagai manusia yg tak lepas dari kekurangan
aku rasa sgt btuah...
aku berusaha mghapuskan segala mimpi ngeri
segala ketakutan dan segala fobia
yg terkesan dari apa yg aku alami..

demi semua org yg sentiasa myokong aku
aku akan terus bjalan
walaupun kaki aku penuh tercucuk duri
walaupun lukanya menusuk hati
walaupun air mata tak henti mgalir
kerana itulah letaknya keindahan kehidupan
dan aku sentiasa redha apa yg telah tertulis utk aku
kerana aku hanya hambaNYA yg kerdil
:-))

p/s: maaf...ayat agak tunggang langgan sebab kejar masa nak balik umah :-)




No comments:

Post a Comment